Yalnız Kur’an diyenlerle
19’culuk bâtıl
dininde olanlar, Nur suresinin,
(Mümin
kadınlara söyle: [Yabancı erkeklere bakmaktan] sakınsınlar, ırzlarını
korusunlar, [el, yüz gibi] görünen kısmı hariç, ziynetlerini [Saç ve
gerdan gibi ziynet takılan
yerleri] göstermesinler,
başörtülerini yakalarına kadar
[saç, kulak ve gerdanlarını] örtsünler!)
mealindeki 31. âyetinin
yalnız ziynet
takmayı yasakladığını, bir de sadece yaka kısmını örtmeyi emrettiğini
söylüyorlar. Diğer maddede yeteri kadar açıklamıştık ama bir hususa
daha değinmek istiyoruz. Nasreddin Hocanın kabri için, dört tarafı
açık, ancak kapısında koca bir kilit var derler. O zaman kilidin ne
kıymeti var. Deve kuşunun, başını kuma sokarak saklandığını sanmasına
benzemez mi? Bu zındıklara göre de, kadın her tarafını açacak, sadece
yakasını kapatacak, böylece tesettür emrine uyacak, bu kadar gülünç,
saçma iddia olur mu?
İsra suresinin (Ana-babana öf deme) mealindeki 23. âyetini okuyan,
ana-babasına öf demese, fakat gözlerini çıkarsa, kulaklarını kesse,
sopa ile dövse, sonra da (Ben öf demedim, Kur’anın emrine uydum) dese,
Kur’ana uymuş mu olur? Kur’an-ı kerimde en hafif husus söyleniyor, daha
ağırları elbette yasaktır. (Sana
indirdiğim Kur’anı insanlara açıkla) emrine uyarak Resulullah efendimiz
âyetleri açıklamıştır. Bu âyetin manası, (Ana-babanı üzme, hatta öf
bile deme) demektir. (Beydavi)
İsra suresinin, (Zinaya
yaklaşmayın) mealindeki 32.
âyeti de aynı
anlamdadır. Kötü bir kimse, kötü bir kadınla aynı yatakta yatsa, zina
hariç her şey yapsa, sonra da, (Kur’an zinaya yaklaşmayın) diyor, ben
zina etmedim dese, günah işlememiş mi olur? Bu âyetin manası da
açıklanmıştır. Zinaya yaklaşmayın demek, (Zinaya götürecek sebep,
hareket ve işlerden sakının, yabancı kadınları düşünmeyin, onlarla
konuşmayın, onlara bakmayın, onlarla tokalaşmayın, onları kucaklamayın,
öpmeyin) demektir.
Yabancı kadına
bakmak
zinaya götüren yollardan birisidir. Bunun için hadis-i şeriflerde
buyuruluyor ki:
(Yabancı kadını
görüp,
başını ondan çevirene Allahü teâlâ ibadetin tadını duyurur.) [Hakim]
(Harama bakmayan
gözler,
Cehennem ateşi görmez.)
[İsfehani]
(Kadına şehvetle
bakanın,
gözlerine erimiş kurşun dökülüp Cehenneme atılır.) [M. Enhür]
(Avret yerini
açana,
başkasının avret yerine bakana Allah lanet etsin!) [Beyheki]
(Kadının yüz ve
iki eli
hariç bütün bedeni avrettir.)
[Ebu Davud]
Resulullah
efendimizin
bu açıklamasından sonra, (Başörtülerini
yakalarına örtsünler) âyeti,
vücudun tamamını örtsünler, boyun, yaka ve gerdan kısmını da
kapatsınlar demektir. Bazı kadınlar eşarp taktıkları halde bu kısımları
açık kalıyor. Hiçbir yer açık kalmasın demektir. Hz. Âişe validemiz de
bildiriyor ki: (Tesettür âyeti
gelince, muhacir kadınlar hemen peştamallarını yırtıp başlarını
örttüler.) [Buhari]
Herkes
Kur’an-ı
kerimden hüküm çıkarabilseydi,
(Kur’anı insanlara açıkla) buyurulmaz
ve hadis-i şerifler lüzumsuz olurdu. Kur’an-ı kerimin 17 yerinde
Resulullaha (De ki, bana tâbi
olun) buyuruluyor. Allahü
teâlânın Resulüne tâbi olup Onun bildirdiği şekilde tesettüre riayet
etmelidir! Bir kadın açık gezse kâfir olmaz. Fakat kapanmanın lüzumsuz
olduğunu söylerse kâfir olur. Günah ile küfür farklıdır.
Herkesin bir
tıp kitabı
okuyarak, ilaç yapmaya, ameliyat etmeye kalkması cinayettir. Yalnız
Kur’an diyerek Kur’andan hüküm çıkarmaya çalışmak da bundan daha büyük
cinayettir. Yanlış ilaç kullanan sakat kalabilir, ölebilir. Fakat
yanlış hüküm çıkaran imanını kaybedip, sonsuz azaba düşebilir. Hadis-i
şerifleri bir tarafa atıp, Kur’ana herkes el uzatınca dinin
yıkılacağını, insan sayısınca din çıkacağını zındıklar çok iyi bildiği
için Yalnız Kur’an diyerek dini yıkmaya çalışıyorlar. Bu oyuna dikkat
etmeliyiz
Kaynak: Evlilik Rehberi
|