İslam, ana
karnýnda teşekkül etmiş bir çocuğu düşürmeyi haram
kılmıştır. Özellikle ana karnında çocuğun organları şekillenmiş, ruh
üflendikten sonra çocuğun düşürülmesi cinayettir.
Cenab-ı Hak
buyuruyor:
"Çocuklarınızı
fakirlik korkusuyla öldürmeyin. Onları da sizi de
biz rızıklandırırız. Onları öldürmek gerçekten büyük bir günahtır."
(İsra Suresi . 31)
Allah Resulu
kadınlardan biat aldığı zaman: "Onlara çocuklarını öldürmemeleri
şartını" ileri sürmesini Cenab-ı Hak emretmiştir:
"Ey
Peygamber! İnanmış kadınlar, Allah'a hiçbir şeyi ortak
koşmamak, hırsızlık yapmamak, zina etmemek, çocuklarını öldürmemek,
elleriyle
ayakları arasında bir iftira uydurup getirmemek, iyi işi işlemekte sana
karşı
gelmemek hususunda sana biat etmeye geldikleri zaman, biatlarını
kabul et
ve onlar için Allah'tan mağfiret dile. Şüphesiz Allah, çok
bağışlayandır, çok
esirgeyendir."
(Mümtehina Suresi :12)
Allah Resulu de
:
"Çocuklarınızı
öldürmeyiniz." buyurmuştur.
Eğer çocuğun
doğumu, ananın ölümüne sebep olacaksa o zaman ananın ölümü yerine
yerine
çocuğu düşürmek caizdir. Çocuk için ana feda edilmez, gerekirse ana
için çocuk
feda edilir.
İmam Gazali,
çocuk düşürmenin caiz olmadığını açıklarken azlin de çocuk düşürme gibi
olduğunu söyleyenlere cevaben derki.
"Çocuk
düşürme doğum kontrolü gibi değildir. Çocuk düşürme meydana gelen
bir
varlığa karşı işlenen bir cinayettir. Bu varlığın da bir çok
mertebeleri
vardır. Bu varlık mertebelerinin birincisi, erkek menisinin kadının
rahimine
girmesi, kadının menisi ile karışması ve canlanmaya hazır olmasıdır ki,
bunu
bozmak ve bu canlanmanın önüne geçmek cinayettir. Bu su damlası nutfe,
sonra
kan pıhtısı, sonra et parçası haline gelirse onu düşürmek daha büyük
bir
cinayet olur. Eğer ruh üflenir, organları belirirse cinayet daha da
artar. Hele
çocuk ana rahminden diri olarak düşüp de sonra ölürse, bu cinayetlerin
en büyük
şekli olur."
Kadın: Kaynaklarıyla Büyük Kadın İlmihali, Rauf PEHLİVAN
|